A siker hatására Land is feltette magának a kérdést: hirtelen miért lett érdekes egy aprópénzért wc-t és mocskos lakásokat pucoló egyedülálló, bántalmazott édesanya története, amikor annyi hasonlót láthatunk magunk körül, amit aztán egy vállrándítással elintézünk? Land tudja, hogy a sorsa ugyan tipikusnak mondható, bizonyos szempontból mégis más. Más, mert főiskolai diplomával rendelkezik, és mint ilyen, alapvetően kilóg azok közül, akiknek a sorsán osztozkodott. Más, mert fehér bőrű, és így hiába volt hosszú időn át szörnyű sorsa, még így is privilegizált helyzetűnek számít a hozzá hasonlókon átesett latin vagy afroamerikai nőkhöz képest, akik többnyire még annyi segítségre és figyelemre sem számíthatnak Amerikában, mint ő. És legfőképpen azért más, mert bármilyen szomorú sztori is Stephanie-é, ez mégiscsak egy sikertörténet, ilyen szempontból pedig egyáltalán nem reprezentálja a nagy átlagot. A legtöbb hasonló sorsú nő nem írogat, és ha írna is, azt nem adná ki egy könyvkiadó és nem válna sok-sok példányban eladott bestsellerré, hogy ezzel kiemelje a szegénysorból az íróját, aki így egy nagy ugrással a középosztály megbecsült tagjává válhatott.
#filmnézés. #teljes mese. #online magyarul. #magyar szinkron. #magyar felirat. #dvdrip. #filmek. #letöltés. #letöltés ingyen. #720p. #indavideo. #HD videa. #teljes film. #1080p. #angolul
Kategória: Dráma Thriller Romantikus Szereplők: Jung-woo Ha Count Fujiwara Jin-woong Jo Uncle Kouzuki Min-hee Kim Lady Hideko So-ri Moon Aunt of Lady Hideko Tae-ri Kim Sook-Hee Hae-suk Kim Miss Sasaki Si-yeon Ha Maid 3 Ha-na Han Junko Jin-Woong Cho Hae-sook Kim Ha-dam Jeong Maid 5 Eun-hyung Jo Young Hideko Eun-yeong Kim Maid 4 In-woo Kim Audience Member A szobalány az 1930as évek Koreájában játszódik, a japán megszállás éveiben. Egy pénzéhes szélhámos felbérel egy ifjú zsebtolvajnőt, hogy egy japán úrnő szobalányaként férkőzzön annak a bizalmába, így segítve, hogy a férfi megszerezze a nő pénzét. A különösen csavaros történetben a két gyönyörű nő fantáziái szépen lassan valóra válnak, és a szerelmi háromszög résztvevőinek választaniuk kell, ki mellé állnak az érdekektől hemzsegő harcban.
Az alkotók számos történetmesélési trükkel (például amikor a bíróságon jogi nyelven beszélnek, az ott elhangzottakat nem értő Alex nézőpontjából csak azt halljuk, hogy "jogi, jogi, jogi, jogi, jogi…") teszik izgalmassá ezt az alapvetően rögrealista sztorit, és mindent megtesznek azért, hogy a súlyos téma ne ülje meg a gyomrunkat. Ha az egyik epizódban Alexet még az ág is húzza, és egyik szörnyűség történik vele a másik után, biztosak lehetünk abban, hogy a következőben már kap valami olyan apró segítséget, ami kissé helyreállítja az emberiségbe vetett bizalmunkat. Persze ez fordítva is igaz: ha Alexszel valami jó történik, vele együtt rettegve várjuk, mikor romlik el újra az élete, mikor kerül még mélyebb gödörbe, mint amiben korábban volt. Ez sajnos eléggé rímel a valóságra is: az író, Stephanie Land saját bevallása szerint borzasztó nehezen tudta elfogadni, amikor a könyv hatására sikeressé vált. Minden vele történt jó dolog után azt várta, hogy mikor történik újra vele valami szörnyűség, ami lenullázza a sikereit, és hosszú évekbe telt elfogadnia, hogy az ő élethelyzetében már nem követ minden jó dolgot feltétlenül valami rossz.
Ennek tükrében nem csoda, hogy alig-alig készülnek filmek és sorozatok a szegénységről és a küzdelemről a napi megélhetésért. Épp ezért különösen fontos, hogy a Netflix az Egy szobalány vallomása című sorozatával olyan embereket mutat be nekünk, akik általában kimaradnak a mainstream szórakoztatásból, vagy maximum mellékszerep jut nekik egy drogbűnözésről szóló filmben, ahol ott laknak közvetlenül azok mellett (vagy azokkal), akik a cracket szívják és árulják. Az pedig felettébb különös, hogy egy ilyen történet nemcsak elkészülhetett, hanem még sikeres is. Persze nem Squid Game jellegű gigasikerről beszélünk, de tény, hogy az emberek nézik az Egy szobalány vallomását és beszélnek róla. De miért lett hirtelen érdekes a világ számára egy egyedülálló édesanya sztorija, aki a hároméves kislányával az éjszaka közepén menekül el a bántalmazó párjától, hogy belezuhanjon a semmibe? A mindennapi rettegés valósága, kicsit megszépítve A sorozat Stephanie Land nagy sikerű könyve alapján (vagy pontosabban: a könyv által inspirálva) készült, és az író a saját tapasztalatait dolgozta fel a regényében arról az időszakról, amikor a gyermekével folyton a hajléktalanság határán billegett, időről időre átbillenve a nem kívánt oldalra.
Nézze meg a könyv alapján készült film előzetesét!
Legyen elég még annyi, hogy az átvertek száma egyenes arányosságban növekszik a játékidő elteltével. Park három karaktert állít a középpontba és ezt a három karaktert a játékidő során mind egyre közelebb és közelebb hozza a nézőhöz, miközben nagyon okosan és nagyon alattomosan egyre csak más és más színezetben láthatjuk őket. Ezt Park a film három fő részre tagolásával húzza alá, mely három rész egyben lehetőséget nyit arra is, hogy különböző műfajok, toposzok csendes átmenetét tálalja a nézők felé. Egy mozijegy áráért kapunk egy "szökevény szerelmesek"-filmet, egy "tolvaj"-filmet, egy pszichoszexuál-thrillert, valamint egy szerelmesfilmet. Park előszeretettel húzza az orrunkat arra, amerre viszi a történetet, de bármi is történjék, mindig tudatosan teszi és sosem érezzük azt, hogy rossz kézben lennénk. A három fejezet és három szempont ellenére sem tart szét a film, mert ezzel a karakterárnyalást is elősegíti, ahogy azt is, hogy kissé komplexebbnek lássuk a dolgokat és véletlenül se kapjunk könnyű megoldást az értelmezéshez.